Czwartek 20/11/2025
116 min
FESTIWAL FILMÓW AZJATYCKICH PIĘĆ SMAKÓW
JAPAN 80'S | AZJATYCKIE SCI-FI
Lato 1995. Trzech funkcjonariuszy elitarnej jednostki specjalnej Kerberos po rozpadzie formacji trafia do podziemia. Jeden z nich, Koichi, po latach wraca do Tokio, ale miasto nie przypomina już miejsca, które opuścił. Metropolia odsłania przed nim zaskakujące sceny, ramen bary pełne dziwaków, opustoszałe sale kinowe i klaustrofobiczne zakamarki, w których każda rozmowa brzmi jak konspiracyjny szept. „Czerwone okulary” to zapomniane dzieło Mamoru Oshiiego – dystopijna wizja przyszłości, zrealizowana na styku kina science fiction, nowofalowej estetyki i teatralnej groteski.
Język: japoński z polskimi i angielskimi napisami
CZERWONE OKULARY, reż. Mamoru Oshii, Japonia 1987, 116’ czytaj więcej
JAPAN 80'S | AZJATYCKIE SCI-FI
Lato 1995. Trzech funkcjonariuszy elitarnej jednostki specjalnej Kerberos po rozpadzie formacji trafia do podziemia. Jeden z nich, Koichi, po latach wraca do Tokio, ale miasto nie przypomina już miejsca, które opuścił. Metropolia odsłania przed nim zaskakujące sceny, ramen bary pełne dziwaków, opustoszałe sale kinowe i klaustrofobiczne zakamarki, w których każda rozmowa brzmi jak konspiracyjny szept. „Czerwone okulary” to zapomniane dzieło Mamoru Oshiiego – dystopijna wizja przyszłości, zrealizowana na styku kina science fiction, nowofalowej estetyki i teatralnej groteski.
Język: japoński z polskimi i angielskimi napisami
CZERWONE OKULARY, reż. Mamoru Oshii, Japonia 1987, 116’ czytaj więcej
94 min
JAPAN 80'S
Pani Honda mieszka wraz z mężem i synkiem w bogatej dzielnicy Tokio, w pięknym aprtamencie, z którego rozciąga się równie piękny widok na metropolię. Kobieta zajmuje się domem i dzieckiem, podczas gdy jej mąż zarabia pieniądze, by zapewnić rodzinie dobrobyt – to staroświecki, ale dość powszechny w Japonii lat 80. podział ról. Początkowo wszyscy się w nim odnajdują. Jednak w strażniczce domowego ogniska zaczynie narastać frustracja, gdy do drzwi zadzwoni natrętny domokrążca, z którym pani Honda wejdzie w otwarty konflikt.
Język: japoński z polskimi i angielskimi napisami
DRZWI, reż. Banmei Takahashi, Japonia 1988, 94’ czytaj więcej
Pani Honda mieszka wraz z mężem i synkiem w bogatej dzielnicy Tokio, w pięknym aprtamencie, z którego rozciąga się równie piękny widok na metropolię. Kobieta zajmuje się domem i dzieckiem, podczas gdy jej mąż zarabia pieniądze, by zapewnić rodzinie dobrobyt – to staroświecki, ale dość powszechny w Japonii lat 80. podział ról. Początkowo wszyscy się w nim odnajdują. Jednak w strażniczce domowego ogniska zaczynie narastać frustracja, gdy do drzwi zadzwoni natrętny domokrążca, z którym pani Honda wejdzie w otwarty konflikt.
Język: japoński z polskimi i angielskimi napisami
DRZWI, reż. Banmei Takahashi, Japonia 1988, 94’ czytaj więcej
123 min
FESTIWAL FILMÓW AZJATYCKICH PIĘĆ SMAKÓW
ASIAN CINERAMA
Feministyczna rozprawa o życiu kobiet we współczesnej szanghajskiej metropolii. Wang Tiemei, rozwiedziona dziennikarka samotnie wychowująca córkę, i jej dwudziestokilkuletnia sąsiadka Ye wspierają się nawzajem w skomplikowanych relacjach damsko-męskich i na rynku pracy w Chinach.
Język: mandaryński z polskimi i angielskimi napisami
HER STORY, reż. Shao Yihui, Chiny 2024, 123’ czytaj więcej
ASIAN CINERAMA
Feministyczna rozprawa o życiu kobiet we współczesnej szanghajskiej metropolii. Wang Tiemei, rozwiedziona dziennikarka samotnie wychowująca córkę, i jej dwudziestokilkuletnia sąsiadka Ye wspierają się nawzajem w skomplikowanych relacjach damsko-męskich i na rynku pracy w Chinach.
Język: mandaryński z polskimi i angielskimi napisami
HER STORY, reż. Shao Yihui, Chiny 2024, 123’ czytaj więcej
119 min
FESTIWAL FILMÓW AZJATYCKICH PIĘĆ SMAKÓW
K-YOUTH
Jung-seo dzięki wygranej na loterii deweloperskiej wreszcie doczekała się własnego mieszkania. Pozostało jej już tylko zapłacenie kaucji, przeprowadzka i rozpoczęcie wspólnego życia z narzeczonym. Aby zdobyć potrzebne pieniądze, jedzie do swojego ojca do nadmorskiej wioski w prowincji Gangwon-do i, oferując mu zwrot pamiątkowego saksofonu, domaga się uregulowania zaległych alimentów. Nie wszystko jednak układa się po jej myśli. Jak się okazuje, na pieniądze ojca mają też chrapkę inni członkowie rodziny.
Język: koreański z polskimi i angielskimi napisami
SREBRZYSTY OWOC, reż. Jang Man-min, Korea Południowa 2024, 119’ czytaj więcej
K-YOUTH
Jung-seo dzięki wygranej na loterii deweloperskiej wreszcie doczekała się własnego mieszkania. Pozostało jej już tylko zapłacenie kaucji, przeprowadzka i rozpoczęcie wspólnego życia z narzeczonym. Aby zdobyć potrzebne pieniądze, jedzie do swojego ojca do nadmorskiej wioski w prowincji Gangwon-do i, oferując mu zwrot pamiątkowego saksofonu, domaga się uregulowania zaległych alimentów. Nie wszystko jednak układa się po jej myśli. Jak się okazuje, na pieniądze ojca mają też chrapkę inni członkowie rodziny.
Język: koreański z polskimi i angielskimi napisami
SREBRZYSTY OWOC, reż. Jang Man-min, Korea Południowa 2024, 119’ czytaj więcej
100 min
FESTIWAL FILMÓW AZJATYCKICH PIĘĆ SMAKÓW
JAPAN 80'S
Dwóch muzyków, Kan i Shingo, marzy o wielkiej karierze, ale dzieli ich wszystko – od muzycznego gustu po temperament, poza tym – szczerze się nienawidzą. Gdy trafia im się propozycja nie do odrzucenia, resentymenty idą w odstawkę, a duet zrodzony z czystej kalkulacji zaczyna błyszczeć niczym gwiazdy z fabryki snów. Tak powstają Stardust Brothers, j-popowi brokatowi idole niezrażeni kiczem własnych piosenek, trafiający idealnie w gust głodnej iluzji japońskiej publiki lat 80.
Język: japoński z polskimi i angielskimi napisami
STARDUST BROTHERS, reż. Makoto Tezuka, Japonia 1985, 100’ czytaj więcej
JAPAN 80'S
Dwóch muzyków, Kan i Shingo, marzy o wielkiej karierze, ale dzieli ich wszystko – od muzycznego gustu po temperament, poza tym – szczerze się nienawidzą. Gdy trafia im się propozycja nie do odrzucenia, resentymenty idą w odstawkę, a duet zrodzony z czystej kalkulacji zaczyna błyszczeć niczym gwiazdy z fabryki snów. Tak powstają Stardust Brothers, j-popowi brokatowi idole niezrażeni kiczem własnych piosenek, trafiający idealnie w gust głodnej iluzji japońskiej publiki lat 80.
Język: japoński z polskimi i angielskimi napisami
STARDUST BROTHERS, reż. Makoto Tezuka, Japonia 1985, 100’ czytaj więcej
132 min
Film „Tak mówimy" Adama Wonga w ramach Festiwalu Pięć Smaków + spotkanie z reżyserem Adamem Wongiem.
Czas trwania: 2 godziny i 12 minut.
Film dla osób powyżej 14 roku życia.
Kraje produkcji: Hongkong. Gatunek: dramat.
Wolf, Sophie i Alan to młodzi ludzie zmagający się z różnymi doświadczeniami związanymi z głuchotą. Łączy ich przyjaźń, poszukiwanie akceptacji i własnej tożsamości. Razem uczą się, że różne sposoby komunikacji mogą ich łączyć, a nie dzielić.
Język: kantoński, hongkoński język migowy z polską audiodeskrypcją, polskimi napisami dla osób niesłyszących oraz tłumaczeniem na polski język migowy.
TAK MÓWIMY, reż. Adam Wong, Hongkong 2024, 132’ czytaj więcej
Czas trwania: 2 godziny i 12 minut.
Film dla osób powyżej 14 roku życia.
Kraje produkcji: Hongkong. Gatunek: dramat.
Wolf, Sophie i Alan to młodzi ludzie zmagający się z różnymi doświadczeniami związanymi z głuchotą. Łączy ich przyjaźń, poszukiwanie akceptacji i własnej tożsamości. Razem uczą się, że różne sposoby komunikacji mogą ich łączyć, a nie dzielić.
Język: kantoński, hongkoński język migowy z polską audiodeskrypcją, polskimi napisami dla osób niesłyszących oraz tłumaczeniem na polski język migowy.
TAK MÓWIMY, reż. Adam Wong, Hongkong 2024, 132’ czytaj więcej
