
Poznań 07.09.2025, g. 19:00
od 169.00 pln
Ojciec Ethio-Jazzu, wybitny multiinstumentalista oraz kompozytor Mulatu Astatke wystąpi w listopadzie na dwóch koncertach w Polsce! Muzyk 2 listopada odwiedzi warszawski klub Palladium, a dzień później poznańskie CK Zamek.
Mulatu Astatke to jedna z najwybitniejszych osobowości muzycznych rodem z Etiopii. Twórca Ethio-Jazzu, czyli mieszanki etoipskiej muzyki tradycyjnej z latin jazzem, w latach 60. studiował na uczelniach muzycznych w Londynie, Bostonie i Nowym Jorku i w tym czasie opracowywał swój unikalny styl, który doszlifował w następnej dekadzie m.in. przez współpracę z takimi artystami jak Mahmoud Ahmed czy Duke Ellington.
Ponowne zainteresowanie swoją twórczością, tak naprawdę największe w swojej karierze, Astatke zdobył przy okazji wydanego w 1998 albumu “Éthiopiques Volume 4: Ethio Jazz & Musique Instrumentale, 1969–1974”. Niedługo potem twórczość Etiopczyka została wykorzystana przez Jima Jarmuscha “Broken Flowers”, a jego kompozycje samplowali Kanye West, Nas, Damian Marley, Cut Chemist, Quantic, Madlib, Oddisee czy Knaan.
W listopadzie Mulatu Astatke, który na koncertach swoim zespołem dowodzi zwykle zza wibrafonu i bębnów conga, powróci do Polski na dwa wyjątkowe koncerty i naładuje nas pozytywną, taneczną energią!
MULATU ASTATKE
2.11.2024
Warszawa, Palladium
3.11.2024
Poznań, CK Zamek
drzwi 19:00, start 20:00
BILETY:
Punkty sprzedaży: www.winiarybookings.pl, Going, Biletomat.pl, Empik Bilety, Ebilet, Eventim, Ticketmaster, Bilety24, CK Zamek
Szanowni Państwo. Prosimy o kupowanie biletów wyłącznie w autoryzowanych punktach sprzedaży. Poprzez kupno wejściówek od osób trzecich możecie zostać Państwo oszukani.
Wstęp na koncert 13+ za pisemną zgodą rodzica. Poniżej 13 lat, wymagana obecność pełnoprawnego opiekuna.
Wzór zgody: https://bit.ly/pisemna_zgoda_rodzica
Regulamin wydarzenia: https://winiarybookings.pl/regulamin/
W trosce o środowisko zachęcamy Was do pokazywania biletów na telefonie zamiast ich drukowania.
➡MULATU ASTATKE (Etiopia) - Ethio-Jazz
https://www.facebook.com/profile.php?id=100045131972466
https://www.instagram.com/astatkemulatu
”Yègellé Tezeta”: https://www.youtube.com/watch?v=jXdVpT_aSJU
”Tezeta”: https://www.youtube.com/watch?v=dgmiYFLbn6U
”Yèkèrmo Sèw”: https://www.youtube.com/watch?v=WxEjBw69ce0
---------------------------------------
Wpadaj na Instagram ➡ http://bit.ly/Nasz-instagram
Polub nasz profil ➡ http://bit.ly/Nasz--Facebook
Mulatu Astatke to jedna z najwybitniejszych osobowości muzycznych rodem z Etiopii. Twórca Ethio-Jazzu, czyli mieszanki etoipskiej muzyki tradycyjnej z latin jazzem, w latach 60. studiował na uczelniach muzycznych w Londynie, Bostonie i Nowym Jorku i w tym czasie opracowywał swój unikalny styl, który doszlifował w następnej dekadzie m.in. przez współpracę z takimi artystami jak Mahmoud Ahmed czy Duke Ellington.
Ponowne zainteresowanie swoją twórczością, tak naprawdę największe w swojej karierze, Astatke zdobył przy okazji wydanego w 1998 albumu “Éthiopiques Volume 4: Ethio Jazz & Musique Instrumentale, 1969–1974”. Niedługo potem twórczość Etiopczyka została wykorzystana przez Jima Jarmuscha “Broken Flowers”, a jego kompozycje samplowali Kanye West, Nas, Damian Marley, Cut Chemist, Quantic, Madlib, Oddisee czy Knaan.
W listopadzie Mulatu Astatke, który na koncertach swoim zespołem dowodzi zwykle zza wibrafonu i bębnów conga, powróci do Polski na dwa wyjątkowe koncerty i naładuje nas pozytywną, taneczną energią!
MULATU ASTATKE
2.11.2024
Warszawa, Palladium
3.11.2024
Poznań, CK Zamek
drzwi 19:00, start 20:00
BILETY:
Punkty sprzedaży: www.winiarybookings.pl, Going, Biletomat.pl, Empik Bilety, Ebilet, Eventim, Ticketmaster, Bilety24, CK Zamek
Szanowni Państwo. Prosimy o kupowanie biletów wyłącznie w autoryzowanych punktach sprzedaży. Poprzez kupno wejściówek od osób trzecich możecie zostać Państwo oszukani.
Wstęp na koncert 13+ za pisemną zgodą rodzica. Poniżej 13 lat, wymagana obecność pełnoprawnego opiekuna.
Wzór zgody: https://bit.ly/pisemna_zgoda_rodzica
Regulamin wydarzenia: https://winiarybookings.pl/regulamin/
W trosce o środowisko zachęcamy Was do pokazywania biletów na telefonie zamiast ich drukowania.
➡MULATU ASTATKE (Etiopia) - Ethio-Jazz
https://www.facebook.com/profile.php?id=100045131972466
https://www.instagram.com/astatkemulatu
”Yègellé Tezeta”: https://www.youtube.com/watch?v=jXdVpT_aSJU
”Tezeta”: https://www.youtube.com/watch?v=dgmiYFLbn6U
”Yèkèrmo Sèw”: https://www.youtube.com/watch?v=WxEjBw69ce0
---------------------------------------
Wpadaj na Instagram ➡ http://bit.ly/Nasz-instagram
Polub nasz profil ➡ http://bit.ly/Nasz--Facebook

Poznań 13.09.2025, g. 18:00
od 50.00 pln
Chór Dziewczęcy SKOWRONKI powstał w 1950 roku. Założycielką oraz pierwszą dyrygentką zespołu była Mirosława Wróblewska. Obecnie, od 34 lat, chór z wielkimi sukcesami prowadzi dyrygent i dyrektor artystyczny Alicja Szeluga. Trzeba zaznaczyć, iż SKOWRONKI od początku swojej działalności związane są z Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu.
Chór jest wizytówką Poznania i całego kraju. Koncertował w wielu miastach i miasteczkach, ze szczególnym uwzględnieniem Wielkopolski. Jest głównym laureatem dziesiątek konkursów i festiwali chóralnych w Polsce i za granicą.
Zespół jest również ambasadorem polskiej kultury. W ciągu 75 lat istnienia SKOWRONKI zadziwiały swoimi umiejętnościami wokalnymi i muzycznymi publiczność z kilkudziesięciu krajów świata. Były na niemal wszystkich kontynentach.
Podczas Koncertu Galowego wystąpią trzy grupy chóralne, prezentując ciekawy, niebanalny program zanurzony w przeszłości, jak i teraźniejszości. Nie obędzie się też bez wokalnych niespodzianek! W końcu 75 lat ma się tylko raz!
Wystąpią:
Chór Dziewczęcy SKOWRONKI | dyrygent Alicja SzelugaChór Dziewczęcy SKOWRONECZKI | dyrygent Julia ŁynszaChór Dziewczęcy MAŁE SKOWRONKI | dyrygent Julia ŁynszaCzesław Łynsza | fortepianBeata Polak, Joanna Zdrojewska | instrumenty perkusyjne
Liliana Skibińska-Szłapka | prowadzenie koncertu
Chór jest wizytówką Poznania i całego kraju. Koncertował w wielu miastach i miasteczkach, ze szczególnym uwzględnieniem Wielkopolski. Jest głównym laureatem dziesiątek konkursów i festiwali chóralnych w Polsce i za granicą.
Zespół jest również ambasadorem polskiej kultury. W ciągu 75 lat istnienia SKOWRONKI zadziwiały swoimi umiejętnościami wokalnymi i muzycznymi publiczność z kilkudziesięciu krajów świata. Były na niemal wszystkich kontynentach.
Podczas Koncertu Galowego wystąpią trzy grupy chóralne, prezentując ciekawy, niebanalny program zanurzony w przeszłości, jak i teraźniejszości. Nie obędzie się też bez wokalnych niespodzianek! W końcu 75 lat ma się tylko raz!
Wystąpią:
Chór Dziewczęcy SKOWRONKI | dyrygent Alicja SzelugaChór Dziewczęcy SKOWRONECZKI | dyrygent Julia ŁynszaChór Dziewczęcy MAŁE SKOWRONKI | dyrygent Julia ŁynszaCzesław Łynsza | fortepianBeata Polak, Joanna Zdrojewska | instrumenty perkusyjne
Liliana Skibińska-Szłapka | prowadzenie koncertu

Poznań 15.09.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
15.09
Spektakl gościnny „Libido romantico”, Teatr 21, reż. Justyna Wielgus
g. 19 | Sala Wielka
200 lat temu premierze „Ballad i romansów” towarzyszył skandal obyczajowy i niepokój społeczny. Mickiewicza oskarżono o niemoralność i perwersyjność. Przemówił językiem grupy o najniższym statusie społecznym, oddając jej prawo do ucieleśnienia fantazji i pragnień. Przepełnione erotyzmem, zmysłowością, miłosnym szaleństwem teksty odgrywały również rolę emancypacyjną, stając się manifestem nowej wrażliwości, znosząc hierarchie klasowe i postulując demokrację uczuć. „Balladami” wprowadził nowe, niedopuszczalne społecznie obrazy, które uderzyły z całą mocą w mieszczańską pruderyjność. Czy jego teksty mogą dziś wywołać podobny niepokój?
W „Libido romantico” aktorzy(-ki) i aktorki, twórcy i twórczynie rzucają wyzwanie współczesnemu społeczeństwu. Sięgając po klasyczne i (wydawałoby się) ujarzmione, uświęcone teksty narodowego wieszcza, odnajdują w nich swój głos.
Tekst na podstawie „Ballad i romansów” Adama Mickiewicza oraz improwizacji aktorów i aktorek.
reżyseria: Justyna Wielgus
dramaturgia i scenariusz: Justyna Lipko Konieczna
występują: Maja Kowalczyk, Daniel Krajewski, Aleksander Orliński, Michał Pęszyński, Piotr Sakowski, Aleksandra Skotarek, Magdalena Świątkowska
scenografia i kostiumy: Wisła Nicieja
muzyka: Zoi Michailova
wideo: Wojtek Kaniewski
reżyseria światła: Monika Sidor
produkcja: Paulina Uryszek, Centrum Sztuki Włączającej i Teatr 21
„Libido romantico”, jedno z najważniejszych przedstawień granych w ostatnim czasie na polskich scenach, stawia problem potrzeb seksualnych postrzeganych nie tylko jako wyraz fizjologii, ale jako przejaw przynależącej wszystkim ludzkim istotom energii życiowej" – Magdalena Hasiuk, „Didaskalia”.
„Libido romantico” to jeden z ważniejszych spektakli, jaki oglądałem w polskich teatrach. Powinien wylądować na liście „koniecznie sprawdzić” – Szymon Golec, „Nowa Siła Krytyczna”.
Teatr 21 to jedyny w Polsce zawodowy zespół teatralny złożony z osób artystycznych z niepełnosprawnościami. Zespół – legenda, który od 20 lat tworzy nowe języki i estetyki współczesnych sztuk performatywnych. Czerpiąc z Ciało Umysłów i doświadczeń zespołu artystów i artystek z niepełnosprawnością, zajmuje się tematem różnorodności nierzadko zabierając odważny artystyczny głos, dotykając tematów tabu, odrzuconych lub nieoswojonych obrazów oraz przecząc stereotypom i wszelkim reżimom normy.
Zespół stworzył kilkadziesiąt spektakli pokazywanych na najważniejszych scenach Europy. Ma na swym koncie wiele nagród i wyróżnień, w tym Paszport „Polityki” w kategorii Teatr.
Poza działalnością artystyczną, Teatr 21 prowadzi działalność edukacyjną, wydawniczą, badawczą oraz prężnie działa w sieci międzynarodowej współpracy. W 2018 roku zespół powołał w Warszawie Społeczną Instytucję Kultury Centrum Sztuki Włączającej/Teatr 21, dedykowaną pracy twórczej, profesjonalizacji i popularyzacji dorobku artystów(-ek) z niepełnosprawnościami.
Reżyserką spektaklu jest Justyna Wielgus, performerka, choreografka, kuratorka, sojuszniczka OzN, wiceprezeska Zarządu Fundacji Teatr 21. Wyreżyserowała „PokaZ”, a następnie kolejne prace takie jak: „Ciało w Ciało z Marilyn”, „Libido romantico”, „Co się stało z nogą Sarah Bernhardt?”, „Nie jestem Rośliną. Strumień świadomości”, „Siedem historii okrutnych”.
Spektakl gościnny „Libido romantico”, Teatr 21, reż. Justyna Wielgus
g. 19 | Sala Wielka
200 lat temu premierze „Ballad i romansów” towarzyszył skandal obyczajowy i niepokój społeczny. Mickiewicza oskarżono o niemoralność i perwersyjność. Przemówił językiem grupy o najniższym statusie społecznym, oddając jej prawo do ucieleśnienia fantazji i pragnień. Przepełnione erotyzmem, zmysłowością, miłosnym szaleństwem teksty odgrywały również rolę emancypacyjną, stając się manifestem nowej wrażliwości, znosząc hierarchie klasowe i postulując demokrację uczuć. „Balladami” wprowadził nowe, niedopuszczalne społecznie obrazy, które uderzyły z całą mocą w mieszczańską pruderyjność. Czy jego teksty mogą dziś wywołać podobny niepokój?
W „Libido romantico” aktorzy(-ki) i aktorki, twórcy i twórczynie rzucają wyzwanie współczesnemu społeczeństwu. Sięgając po klasyczne i (wydawałoby się) ujarzmione, uświęcone teksty narodowego wieszcza, odnajdują w nich swój głos.
Tekst na podstawie „Ballad i romansów” Adama Mickiewicza oraz improwizacji aktorów i aktorek.
reżyseria: Justyna Wielgus
dramaturgia i scenariusz: Justyna Lipko Konieczna
występują: Maja Kowalczyk, Daniel Krajewski, Aleksander Orliński, Michał Pęszyński, Piotr Sakowski, Aleksandra Skotarek, Magdalena Świątkowska
scenografia i kostiumy: Wisła Nicieja
muzyka: Zoi Michailova
wideo: Wojtek Kaniewski
reżyseria światła: Monika Sidor
produkcja: Paulina Uryszek, Centrum Sztuki Włączającej i Teatr 21
„Libido romantico”, jedno z najważniejszych przedstawień granych w ostatnim czasie na polskich scenach, stawia problem potrzeb seksualnych postrzeganych nie tylko jako wyraz fizjologii, ale jako przejaw przynależącej wszystkim ludzkim istotom energii życiowej" – Magdalena Hasiuk, „Didaskalia”.
„Libido romantico” to jeden z ważniejszych spektakli, jaki oglądałem w polskich teatrach. Powinien wylądować na liście „koniecznie sprawdzić” – Szymon Golec, „Nowa Siła Krytyczna”.
Teatr 21 to jedyny w Polsce zawodowy zespół teatralny złożony z osób artystycznych z niepełnosprawnościami. Zespół – legenda, który od 20 lat tworzy nowe języki i estetyki współczesnych sztuk performatywnych. Czerpiąc z Ciało Umysłów i doświadczeń zespołu artystów i artystek z niepełnosprawnością, zajmuje się tematem różnorodności nierzadko zabierając odważny artystyczny głos, dotykając tematów tabu, odrzuconych lub nieoswojonych obrazów oraz przecząc stereotypom i wszelkim reżimom normy.
Zespół stworzył kilkadziesiąt spektakli pokazywanych na najważniejszych scenach Europy. Ma na swym koncie wiele nagród i wyróżnień, w tym Paszport „Polityki” w kategorii Teatr.
Poza działalnością artystyczną, Teatr 21 prowadzi działalność edukacyjną, wydawniczą, badawczą oraz prężnie działa w sieci międzynarodowej współpracy. W 2018 roku zespół powołał w Warszawie Społeczną Instytucję Kultury Centrum Sztuki Włączającej/Teatr 21, dedykowaną pracy twórczej, profesjonalizacji i popularyzacji dorobku artystów(-ek) z niepełnosprawnościami.
Reżyserką spektaklu jest Justyna Wielgus, performerka, choreografka, kuratorka, sojuszniczka OzN, wiceprezeska Zarządu Fundacji Teatr 21. Wyreżyserowała „PokaZ”, a następnie kolejne prace takie jak: „Ciało w Ciało z Marilyn”, „Libido romantico”, „Co się stało z nogą Sarah Bernhardt?”, „Nie jestem Rośliną. Strumień świadomości”, „Siedem historii okrutnych”.

Poznań 19.09.2025, g. 19:00
od 69.00 pln
OPERA 2025 to kolejny efekt współpracy Centrum Kultury Zamek, największej publicznej instytucji kultury w mieście oraz LAS, niezależnego organizatora koncertów działającego w Poznaniu od 12 lat.
Trzydniowe wydarzenie ma na celu przybliżenie współczesnej muzyki w komfortowych warunkach, umożliwiając jej odbiór w sposób przemyślany i bez pośpiechu. Program oparty jest nie na ilości, lecz na starannie dobranej kolejności oraz układzie poszczególnych wydarzeń, co pozwala na głębsze zapoznanie się z każdym jego wątkiem.
Ponownie proponujemy doświadczenie, które czerpie z różnych gatunków muzycznych, stawiając na otwartość i ciekawość naszej publiczności.
Podkreślamy, że nie ma znaczenia pochodzenie, płeć czy wyznanie – istotny jest głośny sprzeciw wobec wojny, dezinformacji i kłamstw. Takiej postawy również szukamy w doborze osób tworzących program.
Dodatkowo celowo obniżamy cenę karnetu (200 zł do końca lipca, 249 zł od 1 sierpnia), aby możliwości finansowe nie stanowiły przeszkody dla naszych odbiorców.
PROGRAM 2025:
19.09 / PIĄTEK
Mike Majkowski (AU) live * Saint Abdullah (IR), Eomac (IE) & Rebecca Salvadori (UK) pres. A Forbidden Distance live AV * Pavel Milyakov (DE) live * One Leg One Eye (IE) live * Piernikowski (PL) live * Brodinski (FR) dj set * clickbait b2b Furrori (PL) dj set
20.09 / SOBOTA
JOMO pres.submetallic whispers (PL) perfo * Robert Curgenven (AU) & Kat McDowall (IE) pres. AGENESIS live AV * Selvhenter (DK) live * emptyset (UK) & MFO (DE) pres. Dissever live AV * Krenz (PL) live * Dis Fig (US) dj set * szkoda (PL) dj set
21.09 / NIEDZIELA
Katarina Gryvul (UA) live * Drew McDowall (UK) live
Autorem projektu graficznego jest Tomasz Łochowicz.
____________________________________________________
OPERA to pejzaż dźwiękowy XXI wieku. Jego słabości, lęków, wyzwań. Jego nienaturalnego tempa zmian, rozwoju i nadziei. Zapewnia doświadczenia delikatne, immersyjne, pochłaniające, wymagające skupienia, a jednocześnie pokazuje energiczne, wściekłe oblicze postklubowych setów DJ-skich.
____________________________________________________
ENG:
Opera 2025 is a multi-day event focused on contemporary experimental and electronic music. It is brought to you thanks to cooperation between ZAMEK Culture Centre in Poznań, one of the largest cultural institutions, and LAS, an independent promoter of experimental and avant-garde music.
During the three-day event, we are going to showcase contemporary music in comfortable surroundings, so that our audiences may take it all in thoughtfully and without hurry. The programme is not about quantity but relies on a carefully crafted order and arrangement of individual events. In effect, you will be able to enjoy each of them better and more deeply.
Once again, we offer an experience that explores a variety of genres, as we look forward to welcoming open and curious audiences.
Origin, gender or religion do not matter—what really counts is opposition to war, disinformation and lies. This is the kind of attitude we also look for in those who create the programme.
In addition, we have chosen to reduce the price of the pass (200 PLN until the end of July, 249 PLN from August 1st, 2025), as we do not wish for the cost to prevent anyone from attending.
PROGRAM 2025:
19.09 / FRIDAY
Mike Majkowski (AU) live * Saint Abdullah (IR), Eomac (IE) & Rebecca Salvadori (UK) pres. A Forbidden Distance live AV * Pavel Milyakov (DE) live * One Leg One Eye (IE) live * Piernikowski (PL) live * Brodinski (FR) dj set * clickbait b2b Furrori (PL) dj set
20.09 / SATURDAY
JOMO pres.submetallic whispers (PL) perfo * Robert Curgenven (AU) & Kat McDowall (IE) pres. AGENESIS live AV * Selvhenter (DK) live * emptyset (UK) & MFO (DE) pres. Dissever live AV * Krenz (PL) live * Dis Fig (US) dj set * szkoda (PL) dj set
21.09 / SUNDAY
Katarina Gryvul (UA) live * Drew McDowall (UK) live
Graphic design created by Tomasz Łochowicz.
____________________________________________________
Opera 2025 is the soundscape of the 21st century, with Its weaknesses, fears and challenges. Its unnatural pace of change, development and hope. It invites you to a delicate, immersive, absorbing experience that requires concentration, while at the same time showing the energetic, furious face of post-club DJ sets.
Trzydniowe wydarzenie ma na celu przybliżenie współczesnej muzyki w komfortowych warunkach, umożliwiając jej odbiór w sposób przemyślany i bez pośpiechu. Program oparty jest nie na ilości, lecz na starannie dobranej kolejności oraz układzie poszczególnych wydarzeń, co pozwala na głębsze zapoznanie się z każdym jego wątkiem.
Ponownie proponujemy doświadczenie, które czerpie z różnych gatunków muzycznych, stawiając na otwartość i ciekawość naszej publiczności.
Podkreślamy, że nie ma znaczenia pochodzenie, płeć czy wyznanie – istotny jest głośny sprzeciw wobec wojny, dezinformacji i kłamstw. Takiej postawy również szukamy w doborze osób tworzących program.
Dodatkowo celowo obniżamy cenę karnetu (200 zł do końca lipca, 249 zł od 1 sierpnia), aby możliwości finansowe nie stanowiły przeszkody dla naszych odbiorców.
PROGRAM 2025:
19.09 / PIĄTEK
Mike Majkowski (AU) live * Saint Abdullah (IR), Eomac (IE) & Rebecca Salvadori (UK) pres. A Forbidden Distance live AV * Pavel Milyakov (DE) live * One Leg One Eye (IE) live * Piernikowski (PL) live * Brodinski (FR) dj set * clickbait b2b Furrori (PL) dj set
20.09 / SOBOTA
JOMO pres.submetallic whispers (PL) perfo * Robert Curgenven (AU) & Kat McDowall (IE) pres. AGENESIS live AV * Selvhenter (DK) live * emptyset (UK) & MFO (DE) pres. Dissever live AV * Krenz (PL) live * Dis Fig (US) dj set * szkoda (PL) dj set
21.09 / NIEDZIELA
Katarina Gryvul (UA) live * Drew McDowall (UK) live
Autorem projektu graficznego jest Tomasz Łochowicz.
____________________________________________________
OPERA to pejzaż dźwiękowy XXI wieku. Jego słabości, lęków, wyzwań. Jego nienaturalnego tempa zmian, rozwoju i nadziei. Zapewnia doświadczenia delikatne, immersyjne, pochłaniające, wymagające skupienia, a jednocześnie pokazuje energiczne, wściekłe oblicze postklubowych setów DJ-skich.
____________________________________________________
ENG:
Opera 2025 is a multi-day event focused on contemporary experimental and electronic music. It is brought to you thanks to cooperation between ZAMEK Culture Centre in Poznań, one of the largest cultural institutions, and LAS, an independent promoter of experimental and avant-garde music.
During the three-day event, we are going to showcase contemporary music in comfortable surroundings, so that our audiences may take it all in thoughtfully and without hurry. The programme is not about quantity but relies on a carefully crafted order and arrangement of individual events. In effect, you will be able to enjoy each of them better and more deeply.
Once again, we offer an experience that explores a variety of genres, as we look forward to welcoming open and curious audiences.
Origin, gender or religion do not matter—what really counts is opposition to war, disinformation and lies. This is the kind of attitude we also look for in those who create the programme.
In addition, we have chosen to reduce the price of the pass (200 PLN until the end of July, 249 PLN from August 1st, 2025), as we do not wish for the cost to prevent anyone from attending.
PROGRAM 2025:
19.09 / FRIDAY
Mike Majkowski (AU) live * Saint Abdullah (IR), Eomac (IE) & Rebecca Salvadori (UK) pres. A Forbidden Distance live AV * Pavel Milyakov (DE) live * One Leg One Eye (IE) live * Piernikowski (PL) live * Brodinski (FR) dj set * clickbait b2b Furrori (PL) dj set
20.09 / SATURDAY
JOMO pres.submetallic whispers (PL) perfo * Robert Curgenven (AU) & Kat McDowall (IE) pres. AGENESIS live AV * Selvhenter (DK) live * emptyset (UK) & MFO (DE) pres. Dissever live AV * Krenz (PL) live * Dis Fig (US) dj set * szkoda (PL) dj set
21.09 / SUNDAY
Katarina Gryvul (UA) live * Drew McDowall (UK) live
Graphic design created by Tomasz Łochowicz.
____________________________________________________
Opera 2025 is the soundscape of the 21st century, with Its weaknesses, fears and challenges. Its unnatural pace of change, development and hope. It invites you to a delicate, immersive, absorbing experience that requires concentration, while at the same time showing the energetic, furious face of post-club DJ sets.

Poznań 27.09.2025, g. 19:00
od 50.00 pln
27.09.2025
KONCERT JAZZAMEK#67
g. 19 | Współgłosy
Sala Wielka / bilety: 50 zł (przedsprzedaż) / 60 zł (w dniu koncertu)
W ostatnią sobotę września zapraszamy na koncert zespołu Współgłosy, który wystąpi w Sali Wielkiej CK ZAMEK w ramach 67. odsłony cyklu JazZamek.
Współgłosy to jedno z najbardziej fascynujących i znaczących zjawisk artystycznych na polskiej i europejskiej scenie kulturalnej ostatnich lat. Łączy trzech uznanych muzyków jazzowych − Marcela Balińskiego, Rafała Różalskiego i Bartosza Szablowskiego, dwie osoby aktorskie – Magdalenę Koleśnik i Bartosza Bielenię oraz chór osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi. Współgłosy tworzą muzyczną przestrzeń, w której granice się zacierają, a różnorodność staje się siłą.
Pomysłodawcą i liderem projektu jest Marcel Baliński – pianista, kompozytor i animator kultury. Zespół stworzył w 2021 roku dla swojej siostry Adeli i zaprosił do niego uczestników(-czki) Warsztatów Terapii Zajęciowej „Frajda” w Łodzi. Dziś Współgłosy z sukcesami koncertują na najważniejszych scenach w Polsce. [D1] Współgłosy koncertowały dotychczas m.in. na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej, Letniej Akademii Jazzu, Festiwalu Great September, Europejskim Stadionie Kultury, międzynarodowym festiwalu INTL Jazz Platform, w Studiu Koncertowym Radia Łódź im. Henryka Debicha, Teatrze Capitol we Wrocławiu i Teatrze Pinokio w Łodzi.
Muzykę zespołu charakteryzują nieskrępowana ekspresja i precyzyjna struktura, które przekraczają granice gatunków. Jest w niej „ładna ballada”, „wodewilowy muzyczny żart” i „szalona improwizacja” (Jacek Szubrycht, „Gazeta Wyborcza”). Każdy koncert to zaskakujące, wyzwalające i inspirujące wydarzenie, podczas którego muzyka łączy ludzi i redefiniuje granice sztuki, a każdy dźwięk staje się częścią większej opowieści o miłości, równości, integracji i twórczej odwadze.
We wrześniu 2024 roku w Muzycznym Studiu Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej odbyła się premiera płyty „Współgłosy”. Wydany przez Fundację Współgłosy album jest dostępny w dystrybucji cyfrowej Warner Music Poland na platformach streamingowych oraz w kolekcjonerskim wydaniu winylowym. W marcu 2025 roku został on nagrodzony Fryderykiem w kategorii Album Roku − jazz eksperymentalny / współczesna muzyka improwizowana.
Zespół nie tylko muzykuje i koncertuje. Jego członkowie(-inie) aktywnie angażują się też w działania edukacyjne, prowadzą warsztaty i promują ideę równości w sztuce.
Koncert z miejscami siedzącymi nienumerowanymi
bilety dostępne online i w Kasie CK ZAMEK
_______________________
AUDIODESKRYPCJA
#opisujemy
Grupa trzynastu osób leży wspólnie na białej podłodze pokrytej kolorowymi kartkami papieru. Osoby ułożone są blisko siebie, większość z nich uśmiecha się lub patrzy w stronę aparatu. W tle widać grzejniki, lampę studyjną i inne elementy wyposażenia wnętrza. Zdjęcie ma radosny, kreatywny charakter.
KONCERT JAZZAMEK#67
g. 19 | Współgłosy
Sala Wielka / bilety: 50 zł (przedsprzedaż) / 60 zł (w dniu koncertu)
W ostatnią sobotę września zapraszamy na koncert zespołu Współgłosy, który wystąpi w Sali Wielkiej CK ZAMEK w ramach 67. odsłony cyklu JazZamek.
Współgłosy to jedno z najbardziej fascynujących i znaczących zjawisk artystycznych na polskiej i europejskiej scenie kulturalnej ostatnich lat. Łączy trzech uznanych muzyków jazzowych − Marcela Balińskiego, Rafała Różalskiego i Bartosza Szablowskiego, dwie osoby aktorskie – Magdalenę Koleśnik i Bartosza Bielenię oraz chór osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi. Współgłosy tworzą muzyczną przestrzeń, w której granice się zacierają, a różnorodność staje się siłą.
Pomysłodawcą i liderem projektu jest Marcel Baliński – pianista, kompozytor i animator kultury. Zespół stworzył w 2021 roku dla swojej siostry Adeli i zaprosił do niego uczestników(-czki) Warsztatów Terapii Zajęciowej „Frajda” w Łodzi. Dziś Współgłosy z sukcesami koncertują na najważniejszych scenach w Polsce. [D1] Współgłosy koncertowały dotychczas m.in. na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej, Letniej Akademii Jazzu, Festiwalu Great September, Europejskim Stadionie Kultury, międzynarodowym festiwalu INTL Jazz Platform, w Studiu Koncertowym Radia Łódź im. Henryka Debicha, Teatrze Capitol we Wrocławiu i Teatrze Pinokio w Łodzi.
Muzykę zespołu charakteryzują nieskrępowana ekspresja i precyzyjna struktura, które przekraczają granice gatunków. Jest w niej „ładna ballada”, „wodewilowy muzyczny żart” i „szalona improwizacja” (Jacek Szubrycht, „Gazeta Wyborcza”). Każdy koncert to zaskakujące, wyzwalające i inspirujące wydarzenie, podczas którego muzyka łączy ludzi i redefiniuje granice sztuki, a każdy dźwięk staje się częścią większej opowieści o miłości, równości, integracji i twórczej odwadze.
We wrześniu 2024 roku w Muzycznym Studiu Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej odbyła się premiera płyty „Współgłosy”. Wydany przez Fundację Współgłosy album jest dostępny w dystrybucji cyfrowej Warner Music Poland na platformach streamingowych oraz w kolekcjonerskim wydaniu winylowym. W marcu 2025 roku został on nagrodzony Fryderykiem w kategorii Album Roku − jazz eksperymentalny / współczesna muzyka improwizowana.
Zespół nie tylko muzykuje i koncertuje. Jego członkowie(-inie) aktywnie angażują się też w działania edukacyjne, prowadzą warsztaty i promują ideę równości w sztuce.
Koncert z miejscami siedzącymi nienumerowanymi
bilety dostępne online i w Kasie CK ZAMEK
_______________________
AUDIODESKRYPCJA
#opisujemy
Grupa trzynastu osób leży wspólnie na białej podłodze pokrytej kolorowymi kartkami papieru. Osoby ułożone są blisko siebie, większość z nich uśmiecha się lub patrzy w stronę aparatu. W tle widać grzejniki, lampę studyjną i inne elementy wyposażenia wnętrza. Zdjęcie ma radosny, kreatywny charakter.

Poznań 28.09.2025, g. 19:00
od 40.00 pln
MOJA MUZYKA #124
NEW ERROR... about the World
28.09.2025 g. 19 Sala Wielka
bilety: 50 (n), 40 (u)
Spektakl „NEW ERROR... about the World” mierzy się z obrazem współczesnego, scyfryzowanego świata, w którym przyszło nam funkcjonować. Główna część spektaklu to przedstawienie zmian, jakie nastąpiły w ostatnich latach. Pęd życia, pogoń za pieniądzem, atomizacja społeczeństwa, zaburzenie równowagi pomiędzy realnym, fizycznym kontaktem z ludźmi i przyrodą a życiem wirtualnym przed ekranem zmusza nas do zatrzymania się i zastanowienia¬ nad obecnym stanem rzeczy. W zestawieniu z dawnym spokojnym, zgodnym z naturą życiem i szczerymi ludzkimi emocjami spektakl ukazuje nam nowy, pełen niepokoju obraz nowego świata. Nie ocenia, ale zaprasza do refleksji.
Koncept/Reżyseria: Tomasz Kłodawski
Choreografia: Tomasz Kłodawski, Natalia Siabruk
Wykonawcy: Teatr Ruchu KONCEPT
NEW ERROR... about the World
28.09.2025 g. 19 Sala Wielka
bilety: 50 (n), 40 (u)
Spektakl „NEW ERROR... about the World” mierzy się z obrazem współczesnego, scyfryzowanego świata, w którym przyszło nam funkcjonować. Główna część spektaklu to przedstawienie zmian, jakie nastąpiły w ostatnich latach. Pęd życia, pogoń za pieniądzem, atomizacja społeczeństwa, zaburzenie równowagi pomiędzy realnym, fizycznym kontaktem z ludźmi i przyrodą a życiem wirtualnym przed ekranem zmusza nas do zatrzymania się i zastanowienia¬ nad obecnym stanem rzeczy. W zestawieniu z dawnym spokojnym, zgodnym z naturą życiem i szczerymi ludzkimi emocjami spektakl ukazuje nam nowy, pełen niepokoju obraz nowego świata. Nie ocenia, ale zaprasza do refleksji.
Koncept/Reżyseria: Tomasz Kłodawski
Choreografia: Tomasz Kłodawski, Natalia Siabruk
Wykonawcy: Teatr Ruchu KONCEPT